تاثیر خودارضایی بر چهره ، قد ، ریزش مو ، لاغری و بچه دار شدن

در این مطلب تاثیر خودارضایی بر چهره ، قد ، ریزش مو ، لاغری و بچه دار شدن و تاثیر خودارضایی بر چهره گرداوری شد

تاثیر خودارضایی بر چهره ، قد ، ریزش مو ، لاغری و بچه دار شدن

 

در مورد عوارض خودارضایی دیدگاههای متفاوتی وجود دارد ما این تصمیم را برعهده خواننده می گذاریم!

 

تاثیر خودارضایی در قد

پرسش: اینجانب بدلیل شانس بسیار کمی که در بعضی مسائل داشتم و دارم از حدود  5سالگی دست به عمل خودارضایی میزدم. به همین دلیل هم 12 سالم که بود به بلوغ رسیدم(یلوغ زودرس).تقریبا فقط یک علامت از علائم بلوغ را در 122 سالگی نداشتم که آن هم موهای صورت بود. که ان هم تا 14 سالگی در صورتم پدید آمد.

بنده با قد 150 سانت به بلوغ رسیدم . ولی هرروز 3 بار دست به خودارضایی می زدم. من تا 13 سالگی 20 سانت رشد کردم عین لوبیا سحرآمیز. در طی یک سال قدم 170 شد. اما بعد از ان حدود 5 یا 6 ماه بود هر کاری کردم بلند نشدم. واسه ی همین هم دست برداشتم و ناامید شدم. حالا آیا میخواهم بدانم که ایا خودارضایی روی رشد قد تاثیری دارد؟ آیا راه درمان دارد؟

پاسخ : بله موثر است. بدلیل کاهش قدرت بدنی و همچنین ایجاد بلوغ زودرس و تاثیرات هورمونی باعث کوتاهی قد می شود.خودارضایی علاوه بر مشکلات جسمی مانند آسیب دستگاه تناسلی، ضعف بینایی،ضعف جسمانی و کوفتگی، رنگ پریدگی، کبودی اطراف چشم، خستگی و بی حالی مفرط، خواب آلودگی زیاد، سستی و بی رمقی، لرزش اعضای بدن، ضعف حافظه، همچنین فرد دچار خلاء عاطفی، افسردگی، اضطراب و عدم اعتماد به نفس می شود.

بعد از ازدواج در یک رابطه زناشویی دیگر تحریک نمی شود و در به ارگاسم رسیدن دچار مشکل می شود  از جمله راههای پیشنهادی برای ترک خودارضایی پرداختن به فعالیت های مختلفی از جمله ورزش کردن، مطالعه کردن، با خستگی به خواب رفتن و تفریحات سالم، نخوردن غذاهای محرک و عدم استفاده از لباس های تنگ است همچنین نباید به مدت طولانی در حمام زیر دوش آب باشند و مهمتر از همه این موارد دوری کردن از محرکات و دوستی با جنس مخالف و تماشای فیلم های محرک است تا فرد به سن مناسب ازدواج برسد و با ازدواج بتواند نیازهای خود را به طور صحیحی ارضاء کند.

در صورت عدم بهبودی و ناتوانی در ترک این عمل می توان به روانپزشک جهت درمانهای اختصاصی مراجعه کرد. بهترین درمانها رفتار درمانی و یا رواندرمانی است. در بعضی حالات از داروهای روانپزشکی مانند ستالوپرام نیز می توان استفاده کرد و البته اثر روشهای قبلی را نخواهد داشت. داروهای ضد افسردگی مثل فلوکستین یا کلومیپرامین یا سرترالین و همچنین داروهایی مثل فیناستراید نیز شهوت را کاهش می دهند.

سوال : با سلام من حدود 24 سال سن دارم و متاسفانه به دلیل عدم آگاهی از سال اول بلوغ شروع به استمنا کردم و تا حدود 1 سال پیش این عمل زشت ادامه داشت و تو اون مدت بصورت یک عادت در اومده بود و چون تغذیه ام نیز انچنان غنی نبود رشد قدی من از تقریبا سن بلوغ بسیار کند شد و الان قدم 166 است، ولی بعد از ورود به دانشگاه وقتی مضرات زیاد این عمل رو فهمیدم شروع به ترک اون کردم ، ولی دیگه دیر شده بود،از نظر جسمی و اسکلتی هم بسیار ضعیف شده ام
پاسخ : دوست عزیز خودارضایی اصلا تاثیری بر کوتاهی قد و ضعف جسمی نداره و حتی تغذیه مناسب هم بعد از ژنتیک تاثیر داره یعنی ابتدا باید ببینید که شما دارای صفات ارثی کوتاهی نیستید؟

 

تاثیر خودارضایی در لاغری

سوال : آیا خود ارضایی باعث لاغری صورت وجوش زدن میشه تو هر سنی؟
پاسخ : خودارضائی باعث لاغری میشود
بستگی به فرد داره
در مورد جوش هم باید بگم که بله
تحریک جنسی و داغ شدن بدن باعث جوش میشه

 

سوال : ایا خودارضایی باعث لاغری میشود

پاسخ: با روشن بینی کامل، و پس از تحقیق مفصلی که انجام دادم، با قاطعیت تمام، فقط یک جمله به شما خواهم گفت، بله! خود ارضایی بر عضله سازی تاثیر منفی می‌گذارد.

از من ایراد نگیرید، نمی‌گویم که کور کورانه حرفم را بپذیرید، اما خیلی‌ها این حقیقت را تجربه کرده‌اند. شما هم تجربه کنید! کافیست تا خودارضایی را ۳ هفته کنار بگذارید و به تمرینتان ادامه دهید. پس از این مدت، سطح بالایی از انرژی، بی حالی کمتر، و انگیزه‌ای فراتر از گذشته را تجربه خواهید کرد. چه کسی است که این‌ها را نخواهد؟

افراد بسیاری گفته‌اند که هیچ ارتباطی بین انرژی فیزیکی و انرژی جنسی وجود ندارد، اما بگذارید صاف و پوست کنده بگویم، اینطور نیست!

با کیفیت‌ترین بخش خون شما، در شکل‌گیری اسپرم مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین اگر مقدار زیادی از آنرا هدر دهید، قطعا برای رشد عضلاتتان مانع خواهید تراشید.

 

تاثیر خودارضایی در ریزش مو

سوال : آیا خود ارضایی باعث ریزش مو می شود؟

پاسخ دکتر محمدرضا رجبی شکیب

خیر. هیچ عارضه جسمی ای از نظر علمی برای این رفتار به اثبات نرسیده. اما اگر این رفتار تبدیل به عادت بشه، عوارض روانی داره و مخصوصا در روابط زناشویی مشکلاتی ایجاد می کنه.

 

سوال : عوارض خود ارضایی چیست؟ آیا خود ارضایی سبب ریزش مو می شود؟

پاسخ : وقتی فردی یک رابطه جنسی صحیحی را تجربه می کند هم به لحاظ روانی و هم جسمانی ارضاء می شود، نیاز جنسی فقط به بعد جسم محدود نمی شود بلکه بخش مهمی از آن با ذهن و روان انسان ارتباط دارد. بعد از یک رابطه جنسی صحیح میزان هورمون های جنسی و ناقل های عصبی محرک در مغز کاهش می یابند و در قبال آن بر میزان هورمون های پرولاکتین و کورتیزول افزوده می شود که این امر موجب حس آرامش، رضایت و نشاط می گردد  و به دنبال آن فرد تا مدتی نیاز به رابطه جنسی نخواهد داشت.

اما در عمل خودارضایی صرفا فرد به لحاظ فیزیکی(جسمی) تخلیه شده و نه از لحاظ روانی و ذهنی و این مسئله باعث عدم تعادل بین نیاز جسم و روان می گردد به عبارتی خود ارضایی باعث تشنگی بیشتر فرد به لحاظ روانی به رابطه جنسی می شود که این امر سبب شده فرد بیشتر و بیشتر به عمل خود ارضایی مبادرت بورزد که به آن اعتیاد به خود ارضایی گویند و بیشتر در مردان مجرد زیر 25 سال شایع است.

بدن مردان برای تولید اسپرم و هورمون تستسترون(هورمون جنسی در مردان) نیازمند مواد مغذی مختلفی از قبیل پروتئین، روی(زینک)، کلسیم، منیزیم، ویتامین ای، ث و غیره می باشد، استمرار به خود ارضایی و خروج بیش از حد اسپرم موجب تخلیه بدن از مواد مغذی ذکر شده می گردد که عوارضی از جمله ریزش مو را به همراه خواهد داشت.

از طرفی دیگر با هر بار انزال تغییراتی در سیستم هورمونی بدن رخ می دهد که یکی از مهمترین آنها تبدیل هورمون تستسترون به دی هیدروتستسترون(DHT) است. تجمع هورمون DHT موجب تضعیف فولکوهای مو و به دنبال آن ریزش مو می گردد، طبق گزارش انجمن ریزش مو در آمریکا ازدیاد هورمون DHT یکی از شایعترین علل ریزش مو در مردان می باشد. انزال بی رویه چه در قالب خود ارضایی و چه در قالب رابطه جنسی می تواند موجب تشدید ریزش مو در برخی مردان گردد.

همچنین خود ارضایی سبب تحریک غده سباسه شده که منجر به افزایش چربی پوست صورت و سر می شود، چربی بیش از پوست یکی از عوامل ریزش مو، جوش و آکنه می باشد.

 

تاثیر خودارضایی در بچه دار شدن

پاسخ دکتر محمدرضا رجبی شکیب

اصلا این طور نیست دوست عزیز. خودارضایی هیچ تاثیر منفی ای روی باروری شما نداره. اگر الان ازدواج کردین و درگیر چنین مشکلی هستین، اولا مطمئن باشین هیچ ارتباطی بین اون عادت و وضعیت امروز شما نیست و ثانیا، اینو بدونین که امروزه تقریبا هر نوع اختلال ناباروری قابل درمانه.

 

سوال : باسلام خدمت آقای دکتر . من پسری 25ساله هستم ومدت 8 سال است که به صورت مدام دست به خود ارضایی میزنم میخواستم ببینم آیا خود ارضایی در آینده مشکلی از لحاظ بچه دار شدن (بچه ناقص) خواهد داشت یا نه .

پاسخ : گزارشی از تاثیرسوء خود ارضائی روی تولید مثل نداریم

 

سوال : آیا خود ارضایی دختران باعث نازایی میشود؟

پاسخ : خیر البته در صورت زیاده روی عمل خود ارضایی امکان ناباروری و نازایی ممکن است

 

تاثیر خودارضایی در چهره

سوال : بسیاری از دوستان این هست که خودارضایی چه تاثیری بر چهره ، پوست و زیبایی داره؟ آیا از روی ظاهر ، پوست ، چهره و سیاهی زیر چشم میشه تشخیص داد کسی خودارضایی می کنه؟

پاسخ : وقتی خودارضایی حالت افراطی و اعتیاد داشته باشه(طوری که هر روز باشه) اثرات جسمی به دنبال داره که یکی از انها گودی یا کبودی چشم هست. با خودارضایی افراطی  مقدار کالری سوزانده شده بالا می ره و در صورت عدم تغذیه مناسب ، کالری به مقدار لازم دریافت نمی شه و موجب ضعف بدنی میشه. در ورزش مشت زنـی، هـر مـربی در حیـن دوره ی آمـادگی، بـوکسور خـود را برای 90 روز از بـرقـراری ارتـباط جنسـی منـع مـی کند تا هم انرژی او بیشتر شود و هم بتواند مشتهای محکمـتری بـه حـریف وارد کند.

در حالت کلی نمی توان هر تغییری در چهره را به خودارضایی ارتباط داد. چرا که بیشترین اثر در پوست را ژنتیک تایین می کنه. و رنگ پوست یا سیاهی زیر چشم می تونه ارثی باشه و در بسیاری موارد ربطی به خودارضایی نداره. ممکنه کسی تا به حال خودارضایی نکرده باشه و زیر چشم او گودی یا کبودی مشاهده شود و برعکس کسی که خودارضایی می کند این علایم را نداشته باشه. موارد بسیاری در چهره ، پوست و زیبایی تاثیر گذار هستند. از جمله ژنتیک ، تغذیه و مراقبت از پوست.

 

نظر دکتر شیخ الاسلامی در تاثیر خودارضایی بر چهره
همانگونه که بارها گفته ام خود ارضایی عارضه جسمانی ندارد و تاثیری نیز بر شکل ظاهری بدن یا حتی سیستم تناسلی فرد ندارد که از روی این تغییرات بتوان فهمید کسی خود ارضایی می کند یا نمی کند یا قبلا خود ارضایی داشته است یا نداشته است. بسیاری از جوانان این دغدغه را دارند که نکند کسی بفهمد آنها خود ارضایی می کنند و همین دغدغه یا نگرانی باعث ایجاد یک اضطراب و ترس درونی در وجود ایشان می شود. از جمع فرار می کنند و بیشتر سعی می کنند تنها باشند. از بسیاری از میهمانیها و حضور در جمعهای فامیلی می پرهیزند که مبادا کسی متوجه شود آنها خود ارضایی می کنند. داشتن همین دغدغه باعث می شود تا در مقابل آینه بارها در چهره خود دقت کنند و کوچکترین تغییری را در چهره به خود ارضایی نسبت می دهند. در حالیکه خودارضایی هیچ اثر یا عارضه ای جسمی یا علامت مشخصه ای ندارد و کسی نمی تواند بر اساس علامت یا عارضه خاصی تشخیص خود ارضایی را در فرد دیگر بدهد.
برخی از جوانان تصور می کنند کسی که خود ارضایی می کند کمر ضعیفی دارد و با ضربه زدن به کمر وی می توان از روی درد یا واکنش او فهمید که خود ارضایی کرده است. یا برخی از دختران تصور می کنند به علت خود ارضایی رنگ ناحیه تناسلی شان تیره شده یا پوست ناحیه حالت افتادگی و چروکیدگی پیدا می کند  یا بسیاری از باورهای دیگر که همگی بی پایه و اساس بوده و غلط می باشد. خود ارضایی هیچ علامت مشخصه ای ندارد و قابل تشخیص نیست. تنها مشکلی که خود ارضایی دارد عدم ارضای روانی می باشد و فرد چون از نظر روانی با آن ارضا نمی شود ارامشی که لازمه ارضای جنسی می باشد را بطور کامل تجربه نمی کند.

سوال : باسلام نشانه های ظاهری خودارضایی چیست؟یعنی چگونه می توان فهمید فردی خودارضایی می کند یاخیر؟لطفا راه ها و نحوه ترک آن را نیز توضیح دهید.امیدوارم پاسخ شما مرا در یاری رساندن به فرزندم راهنما باشد.

پاسخ : نشانه های ظاهری خودارضایی به تناسب افراد متفاوت است و این گونه نیست که همه افراد به یک سبک عوارض ظاهری خودارضایی را نشان دهند چه بسا پسری که ده و پانزده سال خودارضایی می کند. ولی به هیچ وجه در چهره اش عوارض خودارضایی نمایان نیست و چه بسا پسرانی که حتی یک بار هم به این رفتار نا پسند مبادرت نورزیده اند. ولی عوارض ظاهری مانند گودی چشم ضعف قوه بینایی و …دارند.
شما بهتر است به جای واکاوی دراین مساله و احیانا گمانه زنی هایی آسیب زا صرفا به پیشگیری یا درمان غیر مستقیم آن همت گمارید.

 

عوارض خودارضائی

 اگر آقایون شروع کنند به برقرای روابط زیاد جنسی با افرا مختلف، و یا پیش از رسیدن به سن 21 سالگی، خود ارضایی را تجربه کرده باشند -یعنی زمانی که اسپرم ها به بلوغ کامل نرسیده اند- این امر خلل جبران ناپذیری را به قوای جنسی شان وارد می کند و بعدها عواقبی را در زندگی جنسی شان به وجود خواهد آورد. زمانی که مرکز فعالیت های جنسی به دلیل وجود مزاحمت هایی نظیر خود ارضایی و یا آزار و اذیت های جنسی نتواند به درستی رشد پیدا کند، اندوخته قوای جنسی از سن 35 سالگی به بعد رو به تحلیل می رود و این مورد نه تنها تاثیر نامطلوبی بر روی دستگاه تناسلی می گذارد بلکه عملکرد کلیه سیستم های بدن را نیز تحت الشعاع قرار می دهد: دستگاه هاضمه، گردش خون، عملکرد غدد مترشحه، سیستم عصبی و …

این افراد به سرعت از سن 35 سالگی به بعد شاهد فرایند سالخورده شدن خواهند بود. خیلی زودتر از حالت طبیعی توانایی هایشان را از دست می دهند و متاسفانه خیلی سریع روانه گورستان خواهند شد. در چنین شرایطی ارگان های جنسیشان نیز دچار اختلالات مختلفی شده و انواع بیماری های گوناگون جنسی به همراه بیماری هایی نظیر اختلال سیستم عصبی و دگرگونی سیستم سمپاتیک و پاراسمپاتیک و غدد درون ریز می شوند.

خودارضایی که از جمله نقص های فردی به شمار می رود، سبب ایجاد تصورات شهوانی در ذهن فرد می شود. در دراز مدت فرد عدم تمایل جنسی نسبت به جنس مخالف خود را پیدا می کند، از نظر ذهنی خسته می شود، و دچار ناتوانی های جنسی خواهد شد.

علت و عوارض خودارضایی در پسران و مردان متاهل

در این مطلب در مورد علت و عوارض خودارضایی در پسران و مردان متاهل و خودارضایی در پسران گرداوری شد

علت و عوارض خودارضایی در پسران و مردان متاهل

 

خودارضایی در مردان متاهل

همیشه وقتی سخن از خودارضایی به بیان می آید، اکثر افراد به یاد دوران نوجوانی و بلوغ جنسی و یا دوران جوانی و تاخیر در ازدواج می افتند. اما اشتباه نکنید همیشه اینگونه نیست. در برخی از موارد مردان با وجود ازدواج و قرارگرفتن در وضعیت تاهل، یا مطابق با عادات قبلی خود به خودارضایی می پردازند و یا بنا به دلایل مختلف این رفتار را آغاز می کنند. هرچند کهرابطه جنسی بخشی از زندگی افراد متاهل را تشکیل داده و تمام آن نیست و در صورتی که این ارتباط در شرایط طبیعی خود قرار داشته باشد، مشکل خاصی ایجاد نشده و زوجین به اهمیت وجود آن واقف نیستند اما به محض ایجاد یک اختلال کوچک در این رابطه، زن و مرد متوجه ارزش و نقش سلامت این رابطه گشته و از اینجاست که اختلافات و مشکلات شکل می گیرد و شاید تمام جنبه های زندگی زن و مرد را تحت تاثیر قرار می دهد.

 

عموماً خودارضایی در افراد متاهل، بنابر دلایل زیر ایجاد می گردد:

1- مردانی که قبل از ازدواج خود اقدام به خودارضایی کرده و این رفتار برای آنها تبدیل به عادت گشته است.

2- استفاده دائم و مکرر از کانالهای غیر اخلاقی ماهواره و تصاویر نامناسب

3- مردانی که از ارتباط جنسی خود با همسرشان راضی نیستند

تنها ذکر این مساله ضروری به نظر می رسد که در برخی از افراد خودارضایی آن چنان تبدیل به عادت و یا حتی اعتیاد می گردد که حتی بعد از ازدواج نیز به این رفتار خود ادامه داده به طوری که در برخی از موارد مشاهده می شود که اصلاً توجهی به نیازهای همسرشان ندارند و به این ترتیب زمینه های اختلافات زناشویی را دامن می زنند.

علت بعدی در مورد استفاده از فیلم ها و تصاویر غیر اخلاقی است. این تصاویر و فیلم ها برای مردان بسیار تحریک کننده است و در عین حال وقتی که در دام این دنیای خیالی می افتند، دائماً در حال فکر کردن به این دنیای خیالی هستند. حتی اگر آنها نسبت به همسر خود متعهد بوده و نسبت به این عمل احساس گناه داشته باشند، هنگامی که همسرشان به اندازه کافی شاداب نباشد و یا با خیال پردازی های آنها هماهنگی نداشته باشد، امکان دارد که به این عمل ناشایست اقدام کنند.

و علت آخر فقدان رضایت از ارتباط با همسر است. گاهی اوقات این عدم رضایت مقطعی است مانند مردانی که همسرشان در دوران بارداری به سر می برد و به خاطر شرایط خاص این دوران و برخی از محدودیتها، عده ای کم از مردان به این رفتار روی می آورند و در موارد دیگر فقدان مهارت زن و مرد در برقراری رابطه ی مطلوب و یا نادیده گرفتن نیازهای یکدیگر، باعث بروز این مشکل می گردد.

خودارضایی در مردان متاهل، هر علتی که داشته باشد، بنظر بسیار آسیب زاتر از خودارضایی در افراد مجرد است

 

فراموش نکنید که:
خانم های عزیز! اگر همسرتان فکر می کند که شما از این رفتار او اطلاعی نداشته و شما نیز خودتان را به بی اطلاعی می زنید باید بدانید که با انکار واقعیت مشکلی از شما حل نخواهد شد لذا اگر می خواهید همسرتان دست از خودارضایی بردارد و بر رفتار خود تجدید نظر کند، خیلی مهم است که ابتدا با ایشان وارد گفتگو شوید اما مراقب باشید که این پیام را به شوهر تان منتقل نکنید که «تو نیاز به اصلاح رفتارت داری» یا طوری رفتار کنید که بنظر رسد که می خواهید او اصلاح شود. این وضعیت ممکن است برای مرد بسیار سنگین باشد. او ممکن است این پیام را دریافت کند که در حال حاضر “به اندازه کافی خوب نیست” و یا اینکه “او باید نیازهایش را اصلاح کند” در این حالت؛ ممکن است مرد احساس کند که به او توهین شده است. به جای اینها، شما می توانید این چنین جمله ای بگویید: «بهتر است در رابطه زناشویی خود تجدید نظر کنیم. فکر می کنم مشکلی پیش آمده و لازم است که هر دو ما به فکر رفع آن باشیم.» اگر همسرتان احساس کند که شما تمایل به تجربه یک تغییر در این زمینه هستید، احتمال بیشتری وجود دارد که به این درخواست پاسخ دهد.

 

خودارضایی در پسران

پسرانی که زود تحریک می‌شوند و برای ارضای خود به سوی انجام خودارضایی می‌روند باید بدانند که خود ارضایی تحریک پذیری را به میزان زیادی افزایش می دهد از این رو تنها با این کار عطش خود را زیادتر می کنید. پسرانی که به خود ارضایی اعتیاد دارند مطمئناً در زندگی زناشویی خود و در رابطه جنسی با شریک خود دچار مشکل جدی خواهند شد.

این افراد از رابطه جنسی حقیقی به ارگاسم نخواهد رسید و نخواهند توانست خود و شریک جنسی خود را ارضاء کند و از لذت کافی بهره مند شوند. این گونه پسران معمولاً انسانهای سردی خواهند شد. از تاثیرات روحی اعتیاد به خودارضایی در پسران می‌توان بی حوصلگی، عدم تمرکز، لاغری، ناتوانی جسمی و سردردهای میگرنی را نام برد. اعتیاد به خودارضایی آسیب های زیادی از نظر جسمی و جنسی به فرد وارد می‌سازد.

 

عوارض جسمی خود ارضایی پسران

یکی از اثرات روحی خود ارضایی در پسران مبتلا شدن آنها به اضطراب شدید است

 

1- از دست دادن زیبایی تدریجی با خود ارضایی:

زیبایی همیشه چیزی بوده که همه  دنبال آن هستند، و مطمئنن هیچ کس نیست که دنبال زیبایی نباشد و زیبا بودن و جذاب بودن را دوست نداشته باشد، ولی خودارضایی در پسران و دختران عملی است که طی مدتی روی چهره و مخصوصا چشمها اثر می گذارد. چشمهای کسی  که خودارضایی می کند دیگر هیچ براقی و جذابیتی ندارد! حالت افسرده و افتاده می گیرد. در فردی که خودارضایی می کنند، رنگ پوست به تدریج کدر می شود، جوش های زیادی روی بدن و از جمله صورت او می گیرد این عارضه خودارضایی مشترک بین پسران و دختران است.

 

2-خود ارضایی و ایجاد اندامی نا متناسب و بد:

این عارضه خود ارضایی هم یک امر مشترک بین پسران و دختران است، بعد از اعتیاد پیدا کردن به خودارضایی شخص گرفتار به خود ارضایی، کم کم یک اندام زشت و نامتناسب پیدا می کند، کوچک شدن نامتناسب رانها و باسن، لاغری نامتناسب، و … که می شود گفت بستگی به ژنتیک و تعداد دفعات خودارضایی دارد.

 

3-درد در کشاله ی ران با انجام خود ارضایی:

داشتن درد شدید در کشاله ی ران و تخمدانها یکی از عوارضی که بین دخترها و پسرها مشترک است و تا چند روز بعد از خودارضایی ادامه دارد.

 

4-خود ارضایی و ریزش موهای سر :

خودارضایی در دختران و پسران می تواند باعث ریزش موهای سر شود.

 

5- آسیب روحی و اجتماعی:

پسرانی که خودارضایی می کنند همیشه عذاب وجدان دارند از گناهی که کرده اند! این افراد بی اراده، تنبل، کمرو، تندخو، خودخواه، بدبین، عبوس و قدرت سازش با مردم را ندارند.

 

6- رابطه زود انزالی با خود ارضایی در پسران:

پسرها و مردانی که خودارضایی می کنند در آینده وقتی می خواهند با همسرشان رابطه جنسی سالم داشته باشند دچار زود انزالی شدید می شوند که این خصلت بد برای تمامی مردهاست.

 

7-خود ارضایی پسران و زیاد شدن قوس کمر آنها:

پسرهایی که خودارضایی می کنند به شکل بد و ناهنجاری کمرشان گود می شود به شکلی که در آینده دچارکمر دردهای شدیدی می شوند.

 

8-تنگی نفس:

یکی دیگر از عوارض خود ارضایی در پسران مبتلا شدن به تنگی نفس است. این عارضه در پسرهایی صادق  است که به صورت خوابیده خودارضایی می کنند که حتی با مراجعه به پزشک هم این مشکل مشخص نمی شود.

 

9-رابطه خود ارضایی پسران با بی اختیاری ادرار:

پسرهایی که با حلقه کردن دستاشان به دور آلتشان و ایستاده خودارضایی می کنند دچار بی اختیاری در ادرار و انزال می شوند!

 

10-دفع بی اختیار منی به علت خود ارضایی:

از دیگر مضرات خود ارضایی پسران دفع بی اختیار منی است. پسرهایی که به عمل بد خود ارضایی اعتیاد دارند دچار دفع شدن بی اختیار منی در خواب یا بیداری از آلت تناسلی می شوند.

 

11-خود ارضایی در پسران و ضعف در قوای جسمانیشان:

ضعف و تحلیلِ قواىِ جسمانى‏ کاهش انرژى جسمانى بدن از مضرات مهم و جبران ‏ناپذیر خودارضایى پسران است. احساس خستگى عارضه طبیعى انزال است، اگر خودارضایى در شبانه روز به دفعات تکرار شود.

این احساس خستگى در ساعات مختلف همراه انسان است. در نتیجه به مرور زمان ضعف و بى حالى در فرد تثبیت شده و یک طبیعت ثانوى براى او ایجاد مى‏ کند. کاهش و تخلیه مکرر قواى جسمانى در پسرانی که خود ارضایی می کنند به ضعف عمومى و دائمى بدن و بالاخره به پیرى زودرس مى ‏انجامد. همچین باعث افت فشار شدید می شود.

 

12- ایجاد درد در استخوانها و کمر به علت خود ارضایی:

از مضرات خود ارضایی پسران ایجاد دردهای استخوانی و کمر درد در آنها است. هنگام ارگاسم در خودارضایی کلسیم خیلی زیادی از بدن خارج می شود به خاطر همین پسرانی که خودارضایی می کنند همیشه توی کمر استخونهاشان احساس ضعف و درد می کنند، پسرانی که اعتیاد شدید به خود ارضایی دارند ممکن است دچار فلج عمومی بدن شوند.

 

13-ضعف در چشمها و بینایی به علت خود ارضایی:

از عوارض خود ارضایی پسران می توان به ضعف بینایی اشاره کرد. ضعف بینایى خود ارضاى به تدریج در نور چشم و قدرت بینایى اثر مى ‏گذارد و آن را کاهش مى ‏دهد. درجات و شدت ضعف چشم بستگى به درجات و شدت خودارضایى پسران دارد و این به حدى است که گاه به نابینایى منجر مى‏ شود.

 

14-مریض شدن پی در پی:

از دیگر مضرات خود ارضایی پسران که می توان نام برد کاهش توان جسمی و زود بیمار شدن است. شخص خودارضا بدن خیلی ضعیفی دارد و آمادگی هر نوع بیماری را دارد. بدن این گونه افراد نمى ‏تواند در مقابل میکروبها و ویروسها از خود دفاع کند.

 

15-اضطراب و دلهره ی شدید با خود ارضایی:

یکی از اثرات روحی خود ارضایی در پسران مبتلا شدن آنها به اضطراب شدید است. اضطراب دلهره و دلواپسى از ویژگیهایى است که دائماً پسران خودارضا را رها نمى‏ کند، این افراد مرتب با خود درگیر هستند و نمى‏ توانند با خود کنار بیایند. در افرادی که خود ارضایی می کنند معمولا افکار آشفته، وسواس فکرى، بى ثباتى، درهم ریختگى فکرى دامن گیر آنهاست: «نکند کسى بفهمد»، «کى و چگونه این کار را تکرار کنم»، «کى مى ‏شود نجات پیدا کنم» و.. پسرانی که خود ارضایی دارند لحظه اى آرام و قرار ندارد، سرزنش و تحقیر خود به علت ارتکاب گناه، شخصیت آنها را در هم مى ‏کوبد. گاهى تأخیر در ترک و این که بعد از ترک چه مى‏ شود، امان آنها را مى‏ گیرد.

 

16-خود ارضایی پسران و کم شدن حافظه آنها:

از پى آمدهاى خودارضایى پسران ضعف حافظه، حواس پرتى و ناتوانى در تمرکز فکرى‏ است. همچنین ضعف و تحلیل قواى جسمانى نیز از عوارض خود ارضایی در پسران  است و این به نوبه خود ناشى از اختلال در عملکرد سیستم مغز و اعصاب است.

اختلال در این سیستم موجب مى ‏شود که بخش حافظه کارایى لازم را نداشته باشد. علاوه بر این، شخصِ مبتلا به خودارضایى به خاطر تمرکز در این عمل و توجه نسبتاً مداوم به موضوعات جنسى، حواس پرت و ناتوان در تمرکز فکرى است که این خود عامل دیگرى براى کاهش مستمر حافظه است.

 

17-ضعیف شدن اعصاب به علت خود ارضایی:

پرخاش‏گرى و بداخلاقی از دیگر عوارض خودارضایی پسران است.‏ شخصِ خودارضا نسبت به کوچک‏ترین محرک محیطى حساس است، حوصله گفت و گو با دیگران را ندارد، زود رنج است و سریعاً از کوره در مى ‏رود، به نور زیاد، صدا، رفت و آمد و… حساسیت فوق‏ العاده دارد. افرادی که خود ارضایی می کنند اعصاب ضیفی دارند، سریع اعصبانی می شوند سر همه داد می کشند!

 

راه‏های درمان‏ برای اعتیاد به خود ارضایی بیمار گونه

نخستین گام برای درمان خودارضایی بیمار گونه، اعتقاد و ایمان به درمان‏ پذیری آن و دوری از یأس و ناامیدی است. اما رسیدن به نتیجه و ایجاد هرگونه تغییر و دگرگونی نیازمند گذشت زمان، انتخاب راه صحیح و به کارگیری دقیق دستورها است.

 

راههای درمان موقت خودارضایی در پسران

*  یکی از راههای ترک خودارضایی پسران پرهیز از مشاهده عکس ها و فیلم های محرک است

* یکی از راههای ترک خود ارضایی در پسران انجام ورزش است. در واقع با انجام دادن ورزش های بسیار بسیار سنگین تا سر حد خستگی می توان خود ارضایی را به طور موقت درمان کرد.

* درمان خود ارضایی با روزه گرفتن و عدم اسفاده از غذاهای محرک مانند شکلات و موز و عسل …

* از جمله راههای پیشگیری از خود ارضایی در پسران که می توان ذکر کرد این است که باید از مشاهده فیلمها و عکسهای محرک پرهیز کنند.

* پسران باید از خواندن داستانهای محرک پرهیز کنند تا برای خود ارضایی تحریک نشوند.

* برای جلوگیری از خود ارضایی یا استمنا از تنهایی و تنها ماندن در یک اتاق پرهیز کنید.

* برای کاهش خود ارضایی یک رابطه عاطفی با جنس مخالف را ایجاد کنید.

* وقت خود را با کارهای مختلف پر کنید تا جایی که وقت بیکاری برای خیالپردازی شما نماند.

* برای جلوگیری از خود ارضایی با دوستانی که فکر و ذکرشان مربوط به مسائل جنسی می باشد معاشرت نکنید.

* پسران باید برای کاهش عمل خود ارضایی از نگاه کردن بر روی اندامهای بانوان پرهیز کرده و یا از صحبت کردن شهوت آمیز با جنس مخالف بپرهیزند.

 

راه های درمان دائم خود ارضایی پسران

تنها راه دائم برای ترک استمنا یا خود ارضایی پسران ازدواج از نوع دایم یا موقت می باشد به طوری که فرد روابط زناشویی منظم داشته باشد. پسران بعد از ازدواج و داشتن رابطه جنسی به راحتی می توانند خود را متقاعد کنند که به سمت خودارضایی نروند.