درمان های گیاهی برای هموروئید (بواسیر)


درمان های گیاهی برای هموروئید (بواسیر)

 

تحقیقات نشان داده است که پشتیبانی از رگ ها به کمک گیاهان و مکمل های موجود یک روش موثر در پیشگیری از بازگشت هموروئید است. بر اساس این مطالعات، مکمل ها می توانند فشار موجود بر روی ناحیه مدنظر را کمتر کنند و از کشیده شدن بافت های این ناحیه پیشگیری نمایند. برخی از گیاهان نیز به کاهش یبوست و سایر مشکلات مرتبط با اجابت مزاج کمک می کنند و می توانند مفید باشند.

 

آلوئه ورا:

آلوئه ورا خاصیت ضد التهابی دارد و همین امر باعث می شود گیاه عالی برای درمان هموروئید باشد. این گیاه باعث تسکین رگ های ملتهب می شود و در عین حال اندازه آن ها را کاهش می دهد.

 

بارهنگ کتانی:

این گیاه عمدتا در طب سنتی برای درمان افرادی که از مشکلات گوارشی همچون هموروئید و یبوست رنج می برند مورد استفاده قرار می گیرد.این گیاه حاوی فیبر رژیمی غذایی و مواد شیمیایی گیاهی است.

 

گیاه کوله خاس:

این گیاه قرن هاست که برای درمان هموروئید مورد استفاده قرار می گیرد. آنتی اکسیدان های فلاونوئیدی موجود در آن بسیار قابل توجه است. سایر مواد شیمیایی گیاهی موجود در این گیاه نیز می تواند خواص بسیار شگفت انگیزی به ان ببخشد. این گیاه به خاطر خواص ضد التهابی خود می تواند از احتباس مایعات پیشگیری کند و جریان خون را بهبود ببخشد.

 

شاه بلوط اسبی:

عصاره این گیاه یک درمان طبیعی رایج برای هموروئید و رگ های واریسی است. دانه های این گیاه حاوی مواد سمی است و به همین خاطر تنها عصاره ای که به صورت صنعتی تهیه شده و توسط پزشک تایید شده است را می توان مورد استفاده قرار داد. برای درمان هموروئید می توان این گیاه را به صورت چای مصرف کرد یا به صورت موضعی بر روی ناحیه مدنظر اعمال نمود.

 

سیر:

سیر یک درمان طبیعی رایج برای هموروئید و اختلالات گوارشی است. این گیاه در برگیرنده آمینواسیدها، مواد معدنی و آنزیم هاست و گوگرد فراوانی در خود دارد. همین امر باعث می شود سیر خاصیت ضد التهابی، آنتی باکتریایی و سم زدایی داشته باشد. زمانی که سیر بر روی هموروئید اعمال می شود می تواند التهاب آن را کاهش دهد و باکتری های مضر را بکشد.

 

پوست بلوط سفید:

این ماده از پوست درخت بلوط سفید استخراج می شود. این گیاه خواص جمع کنندگی و انقباض قوی دارد و می تواند برای درمان هموروئید خارجی و داخلی مفید باشد. محتوای کلسیمی بالا در این گیاه می تواند عروق روده را تقویت کند. علاوه بر این عصاره حاصل از پوست درخت بلوط سفید خاصیت پاک کنندگی بر روی سطوح متورم دارد و می تواند برای تسکین خارش و تحریک ناشی از هموروئید مفید باشد. این ماده معمولا برای تولید عصاره مایع، جوشانده شده یا بخار می بیند و می توان عصاره حاصل را بر روی ناحیه مدنظر به صورت موضعی اعمال کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.