چگونه سلامت پروستات را به طور طبیعی حفظ کنیم؟

چگونه سلامت پروستات را به طور طبیعی حفظ کنیم؟

 

سرطان پروستات یکی از مواد شایع در میان مردان است و باعث مرگ و میر آن ها می شود. به جز سرطان ممکن است پروستات دچار مشکلات دیگری هم شود. به کمک تغییر در رژیم غذایی شما می توانید خطر توسعه مشکلات پروستات را کاهش دهید. اگر برای دست و پنجه گرم کردن با این مشکلات آماده هستید مکمل ها و مواد گیاهی وجود دارد که می تواند التهاب را کاهش دهد و با بزرگ شدن پروستات مبارزه نماید.

 

بهترین درمان های خانگی و طبیعی برای سلامت پروستات

 

رژیم غذایی و تغییر در سبک زندگی

برای اینکه پروستات سالمی داشته باشید از مواد غذایی و مکمل های زیر استفاده کنید:

گوجه فرنگی:

گوجه فرنگی به خصوص پخته شده آن حاوی لیکوپن است و می تواند برای سلامت پروستات مفید باشد. تحقیقات انجام شده نشان می دهد مصرف گوجه فرنگی پخته شده می تواند نقش مهمی در پیشگیری از سرطان پروستات داشته باشد.

ماهی:

غذاهای حاوی اسید چرب امگا3 همچون ماهی می تواند التهاب پروستات را کاهش دهد. یکی از مطالعات انجام شده نشان می دهد ارتباطی بین افزایش مصرف ماهی و کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات وجود دارد.

چای سبز:

چای سبز یکی از نوشیدنی های ضد پیری است زیرا در برگیرنده طیف وسیعی از آنتی اکسیدان هاست. این ماده به سم زدایی از بدن و سلامت پروستات کمک می کند. سم زدایی باعث کاهش نشانه های پروستاتیت می شود.

دانه های کدوتنبل:

دانه های کدوتنبل و روغن کدوتنبل می تواند برای سلامت پروستات بسیار مفید باشد زیرا سرشار از کارتنوئیدها و ویتامین هاست. دانه کدوتنبل در برگیرنده روی است و این ماده همانند ادرارآور عمل می کند و مثانه را خالی می سازد و باعث کاهش التهاب می شود. این موضوع می تواند مانع از بزرگ شدن پروستات شود.

از مصرف زیاد گوشت و لبنیات خودداری کنید:

بر اساس تحقیقات انجام شده، مصرف زیاد محصولات لبنی و گوشت می تواند خطر ابتلا به سرطان پروستات را افزایش دهد. این تحقیقات نشان می دهد مردانی که مصرف کلسیم بالایی دارند 4.6 برابر بیشتر از سایر افراد در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات هستند. این موضوع بدین خاطر است که کلسیم بسیار زیاد در بدن سطح ویتامین دی را کاهش می دهد و مانع از بروز خواص ضد سرطانی ان می شود. مصرف زیاد گوشت قرمز نیز باعث بروز مشکلات پروستات می شود. این موضوع به خاطر اثر گوشت بر روی پروفایل هورمون هاست.

فعالیت فیزیکی:

یکی از مطالعات انجام شده در دانشگاه استنفورد نشان می دهد مردانی که از لحاظ جسمی فعال هستند می توانند کمتر از سایرین به سرطان پروستات مبتلا شوند. علاوه بر این، در میان مطالعات مختلف نشان داده شد که کاهش خطر ابتلا به این بیماری از لحاظ آماری در میان مردان فعال بسیار قابل ملاحظه بوده است. محققان بر این باورند که توانایی افراد برای ورزش کردن می تواند سطح هورمون ها را تنظیم نماید، از چاقی بکاهد، سیستم ایمنی را بهبود ببخشد و استرس اکسیداتیو را کمتر نماید.

 

مکمل ها:

ویتامین E:

همانطور که می دانید ویتامین E همانند یک آنتی اکسیدان در بدن عمل می کند. تحقیقات نشان می دهند افرادی که 50 میلی گرم ویتامین E مصرف می کنند تا 32 درصد کمتر از سایرین به بیماری های پروستات مبتلا می شوند.

ویتامین D:

بر اساس پژوهش های انجام شده، ارتباط بین کمبود ویتامین D و افزایش خطر ابتلا به سرطان پروستات در جوانی بسیار قابل توجه است. به همین خاطر مصرف ویتامین D کافی می تواند برای مردان در همه سنین بسیار مفید باشد.

سلنیم:

سلینم مزایای زیادی برای بدن دارد. از جمله این مزایا می توان به توانایی آن برای افزایش قدرت سیستم ایمنی، کاهش خطر ابتلا به سرطان و افزایش طول عمر اشاره کرد. یکی از مطالعات اثر مکمل های سلنیم بر روی پیشگیری از سرطان پوست را ارزیابی کرده است.

لیکوپن:

لیکوپن یکی از آنتی اکسیدان های قدرتمندی است که به میوه ها و سبزیجات رنگ قرمزی می دهد. این ماده در گوجه فرنگی پخته شده بسیار فعال است اما در سایر غذاها نیز یافت می شود. مصرف لیکوپن می تواند خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش دهد.

روی:

یکی از مزایای مهم روی برای بدن کمک به حفظ سلامت پروستات است. عفونت، استرس و رژیم غذایی می تواند بر روی سطح روی بدن تاثیر بگذارد.

روغن ماهی:

روغن ماهی باعث کاهش التهاب می شود. همانطور که می دنید التهاب بالا در بدن به سرطان پروستات و پروستاتیت منجر خواهد شد.
روغن های ضروری:

رزماری:

رزماری یکی از آنتی اکسیدان های قدرتمند است و می تواند مانع از بروز سرطان پروستات شود. تحقیقات انجام شده نشان می دهد آنتی اکسیدان های موجود در این روغن مسیرهای سیگنال دهی متعددی را هدف قرار می دهد. روغن رزماری خالص با کیفیت را می توان به صورت موضعی به کار برد. فقط به خاطر داشته باشید که باید آن را با روغن حامل رقیق کنید.

همانطور که مشاهده کردید روش های زیادی برای حفظ سلامت پروستات در بدن وجود دارد. از همه مواردی که باعث افزایش التهاب در بدن می شود پرهیز کنید. استرس و سایر شرایط زندگی باعث بروز التهاب در بدن می شوند. سعی کنید سطح تمرینات ورزشی را در طول هفته افزایش دهید و از مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها، مواد معدنی استفاده کنید. مصرف مواد غذایی سرشار از مواد مفید می تواند به حفظ سلامت پروستات کمک کند. اگر مشکلی در پروستات داشتید به پزشک متخصص مراجعه کنید. درمان در مراحل اولیه مانع از پیشرفت بیماری می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.