تاثیر یونجه در درمان دیابت

یونجه و دیابت : در این گیاه دارای ترکیباتی مانند کومارین، ملی لوتین و فلانوئید وجود دارد که می تواند برای کنترل بیماری دیابت نوع 2 بسیار موثر باشد.


 تاثیر یونجه در درمان دیابت


دکتر رمضان کلوندی : گیاه یونجه دارای ترکیباتی مانند کومارین، ملی لوتین و فلانوئید وجود دارد که می تواند برای کنترل بیماری دیابت نوع 2 بسیار موثر باشد.

وی، افزایش میزان گردش خون موضعی، اثر ضد لخته شدن خون در عروق سطحی و عمقی، به دام انداختن رادیکال های آزاد و آزادسازی اکسید نیتروژن را از طریق اثرات آنتی اکسیدان از جمله خواص این گیاه دارویی برشمرد و گفت: رقیق شدن خون و خون رسانی مناسب سبب می شود تا زخم های عفونی ناشی از این بیماری ترمیم شوند.

کلوندی، زمان مصرف این گیاه برای درمان دیابت را بین پنج تا شش ماه اعلام کرد و گفت: این گیاه دارویی باید با تجویز پزشکان طب سنتی مصرف شود تا عوارضی برای فرد بیمار به وجود نیاید.

 اثر دم نوش این گیاه از داروهای گیاهی ساخته شده به مراتب بیشتر است به مردم توصیه کرد از دم نوش این گیاه دارویی برای درمان دیابت استفاده کنند.
کلوندی با اشاره به اینکه اکثر افرادی که مبتلا به دیابت هستند خون آنها غلیظ می شود اظهار کرد: یکی از مهمترین دلیل ترمیم نشدن زخم های دیابتی وجود خون غلیظ است که باید رقیق شود تا امکان ترمیم زخم فراهم شود.

وی، اختلال عروقی را زمینه ساز بروز زخم در پای فرد مبتلا به دیابت دانست و گفت: پوست بدن براثر این بیماری خشک و شکننده شده و استعداد ترک برداشتن و زخم در بدن افزایش می یابد.

زخم پای دیابتی را یکی از بیماری های شایع در کشور اعلام کرد و گفت: براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت حدود 10 درصد در ایران به دیابت نوع 2 مبتلا هستند.

کلوندی به ارتباط مستقیم دیابت نوع 2 با سبک زندگی اشاره کردوگفت: سبک زندگی نادرست یکی از عوامل مهم ابتلا مردم به بیماری دیابت نوع 2 است و این نوع بیماری بیشتر در افراد بیش از 30 سال مشاهده شده است.

وی اظهار کرد: دیابت نوع اول ارثی و ژنتیکی است و تعداد مبتلایان این بیماری در کشور بسیار پایین است.

یونجه زرد گونه ای از بُنشَن است به رنگ کاه یا زرد مایل به سفید که درون دانه آن زرد است. امروزه این گیاه در آمریکای شمالی، آفریقا و استرالیا هم کشت می شود. در ایران در چراگاه ها و کوهستان ها به ویژه در سبلان می روید.

این گیاه به صورت یکساله یا دوساله کشت می شود و ارتفاع آن بیش از یک متر می شود. مقاومت نوع گل زرد آن به خشکی بیشتر است، اندام های کوچک تری دارد و بوی آن خیلی خوبی و خوش خوراک است. این گیاه که یک گیاه داروست باید با تجویز پزشک مورد استفاده قرار گیرد.


منبع: ایرنا
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.